Pages

Tuesday, January 25, 2011

"Jag är lycklig, ja jag är lycklig..."

"...jag är lycklig måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag. Jag är lycklig, ja jag är lycklig, jag är lycklig hela långa veckan ut!"

Har ni sett Pippi på länge? Avsnittet där Tommy sjungen den här sången? Linnea har :-) Och hon älskar den! Jag får höra den några gånger i veckan, och det har hållit i sig i flera månader. I början sjöng hon "Jag är ly" men senast idag hörde jag ett tydligt "lycklig". Den här gången stod hon i duschen och med båda händerna trummade på väggarna. För juste, hon kan inte sjunga den utan att trumma, eller trumma utan att sjunga den. Så himla underbar!

Jag har använt Echo Park för layouten. Mitt nya favoritmärke. Dem vill jag designa för när jag blir stor! ;-)


Flygplanet som jag använt för titeln är stickers som det stod Little Boy på, men jag skar bort det innersta och ritade dit spår efter planet istället. Älskar slutresultatet!



I fall ni undrar om hjälmen, så höll hon på och körde sparkcykel med sin kusin när hon kom på att hon behövde sjunga lite.

Den här gjorde jag egentligen till Scraplift-utmaningen på Nook Cropen, men om jag ska vara helt ärlig så var jag halvvägs färdig med layouten när utmaningen kom upp. Letade då upp en layout gjord av en av mina absolut största scrapfavoriter Lady Grace Belarmino och lät mig inspireras för det lilla som var kvar. Vet egentligen inte om man får göra så :-o Men det är nog lugnt... hade aldrig nån chans att vinna den utmaningen ändå ;-)

Har en till Echo Park goding att bjuda på, men den tar vi nån annan gång... 

Ha det fint!

4 comments:

Cia said...

Å vilken glad och mysig LO!

Maja/eyovine said...

Denna är så härlig =) Å är de inte underbara de små liven. Har också en som sjunger hela tiden.

Kramiz Maja

Nenne said...

jag blev så glad och lycklig när jag läste journalingen på den här och den är så härligt färglad så man blir lycklig av att kika på den!

Apropå designa för EP när du blir stor: tvivar jag inte en sekund på att du kommer göra!

Emma said...

Ah, älskar denna färgglada, härliga LO!!

Kram