Pages

Saturday, January 29, 2011

Snow Eater

Hallå där! Hoppas ni har en trevlig helg!
Känner mig lite scrapsugen och innan jag försvinner till den underbara världen av papper och färg, tänkte jag bjuda på en layout. Layouten har jag gjort baserat på en skiss av superduktige Becky Williams.

Hi there! Hope you are having a nice weekend!
I feel a strong urge to scrap tonight. I am not gonna fight it :-) But before I leave this world and disappear among beautiful papers and colors, I would like to share this layout. The layout is based on a sketch by talented Becky Williams.



Kan någon svara på den frågan? Varfor? Varför måste snö smaka så gott? Ibland hinner vi knappt komma utanför dörren innan Linnea har munnen full! Så var det förra året, och så är det fortfarande. Jag hoppas att det snart kommer att gå över, för jag orkar inte tjata om det längre. Den kampen kommer jag aldrig att vinna... 

Can anyone answer this question? Why? Why does snow have to taste so good? I hope Linnea will stop eating the snow soon, because I am tiered of nagging about it. I think I am going to give up this fight. I am never gonna win anyway... She'll stop... eventually... 


Snöflingorna är chipboard som jag målat vitt och sen mistat lite lätt.
Nu till scrapbordet! 
Ha det gött!


I have painted the chipboard snowflakes white and then misted them lightly. 
Off to scrap now! 
Take care!

4 comments:

Maja/eyovine said...

Visst är det märkligt!!! Fast jag måste säga att mina sista små inte ätit speciellt mycket snö... men de andra tre!!! layouten är snygg!! Gillar hur du plockat upp Linneas mössfärg i layouten och hur du lagt ut den långa titeln. Jag scrappade igår.... ska bara fota idag. Du, du missar väl inte den nya stora fina skärmtidningen av Allt om Scrap idag =)

Kramiz Maja

Marinette said...

Coucou Alex, je découvre ton blog avec grand plaisir
Tu fais vraiment de magnifiques créations, dans un superbe style que j'affectionne beaucoup
Bonne chance pour la DT
Bisous de FRance

Cattis said...

Här hemma har vi en liten kille som också gillar att äta snö...det är bara att låta dom äta. Har slutat tjatat, hjälper ändå inte. Men säger till honom att inte äta där det inte är nån annan som varit framme såklart ;)Gul snö, snö med grus i, snö som är vid vägkanten och som är full med avgaser. Annars är det nog ingen fara...Så roligt att du har gjort en layout om detta tema! Underbar är den också =))

LG said...

oh beautiful page once again Alex. I love your take to the sketch!

btw, cant answer your questions since we dont have snow here in the Philippines. I need to go there and taste it for myself