Pages

Friday, February 18, 2011

Cousin Love

För ganska länge sen vann jag den juliga Holly Jolly kollektionen på en utlottning på My Mind's Eye blogg. Eftersom den aldrig dök upp och jag kände mig ganska så färdig med Jul efter att ha lekt med samma kollektion som jag fått från Nook, mailade jag Amber och sa att hon inte behövde skicka den alls om hon inte redan gjort det. Sen så visade sig Amber vara en otroligt trevlig och generös tjej, så hon skickade den sprillans nya Good Day Sunshine Girl istället!!! Idag har min feber gått ner under 39 C igen så jag har faktiskt orkat gå upp ur sängen och leka lite med mina nya papper. Det blev en layout om små kusinernas kärlek.

A while ago I won the Christmas Holly Jolly collection on My Minds's Eye blogg . Since it never arrived and I was feeling pretty much done with Christmas, especially since I got the same collection in one of the kits from the Nook, I emailed Amber to tell her that if she didn't already sent it, she really didn't need to. Now Amber turned out to be a really, really nice and generous girl, so she sent me the brand new Good Day Sunshine Girl instead!!! Today, my fever has finally dropped below 102.2 F so I have actually managed to leave my bed and play a little. I made a layout about sweet cousin love.



Jag beundrar verkligen tjejer som kan scrappa med massa "white space", så jag ville försöka mig på en sån layout. Det kändes verkligen konstigt att lämna massa tom yta... jag fick verkligen slita mig ifrån layouten för att inte trycka dit nåt :-)

I admire girls who know how to scrap with a lot of white space, so this time I wanted to give it a try. It felt really weird to leave this much of empty space... I literally had to slap my own hand a couple of times in order to keep the "whiteness" :-)



Dags för lite te och febernedsättande igen... Hoppas att ni håller er friska! 
Tack för titten! 

Time for tea and some antipyretics... Hope you are staying healthy!
Thanks for peeking in!

11 comments:

LG said...

oh my that layout is so beautiful. I love the design and those adorable photos. You make me want to get that paper collection. Thanks for the inspiration and I hope you get well soon. HUGS

Carol said...

gorgeous Alex!!
love the starburst journaling spot ;)

Reija said...

Hej Alex! Jag skrev precis ett långt inlägg till dig och det försvann! Jag ville bara säga att jag är glad att du skapar, berättar och delar med dig igen och har hittat balansen i ditt liv! Det är många som har gått genom samma sak så var för all del inte nervös eller skämsen! Hoppas helgen blir bra för dig och familjen!
Ps. Vad stoooor din tjej blivit! Kommer bara ihåg hennes bebisbilder från dina tidigare layouter.

Anna Sigga said...

Beautiful layout Alex - love the white space!

Connie said...

Beautiful job!!!!

teacher jessy said...

Awww that is so pretty!! I love the clean design :)

Tanya Tahir said...

you rocked the white space! This is gorgeous!!

Zarah said...

Faaantastic job! Du är grym, tjejen! ♥

UlrikaT said...

Vilken snygg white space layout! Fint med snöret och alla små bilder!

Cath. said...

Så himla snygg layout, gillade det där snöret tvärs över! Och jag tycker du har lyckats bra med att lämna space under, sätt inte dit nåt mer! Men jag förstår dig, jag är percis likadan...man vill ju fyll aut liksom... :D
Krya på dig! Kram!

Sherri said...

How cool that Amber sent you a replacement, and Good Day Sunshine, nonetheless?! Lucky you! I love, love, love all the white space in your layout. Fab job Alex.