Pages

Wednesday, February 16, 2011

Just Chillin

Det finns en bra sak med att vara sjuk hemma och det är att du faktiskt kan fota din layout i dagsljus! Nu slipper jag vänta till helgen.. (och ja, jag är sjuk på riktigt... hosta, ont i kroppen, småfebrig... allmänt hängig... suck...)

En av söta tjejerna på the Nook, tipsade om en fin skiss med twist på just Twisted Sketches. Jag hade perfekta bilder för twisten som är "Comfort" så jag var bara tvungen att spela med.

There is one good thing about being sick and that is that you actually have a chance to take a shot of your layout in daylight! I don't need to wait until weekend this time - yay! (and yes, I am sick for real... not faking it just to photograph my layout...)
One of the sweet girls over at the Nook shared a tip about this sketch by Twisted Sketches. I had perfect photos for the twist which is "Comfort" so I simply had to play along.



Jag ramade in hjärtat och en bloomer med band som jag veckat. Det är sånt där band ni vet som har ett mindre band i mitten som man kan dra i så det blir som plisserat... typ... oj, det lät krångligt t.o.m på svenska... ska inte ens försöka mig på en översättning :-)

I framed the heart and a bloomer with wrinkled ribbon. 



Jag behövde nåt lila uppe till höger för att balansera layouten (o ja, jag lider av behovet att ha en balanserad design), så jag sprättade upp en bloomer. På nåt sätt lyckades jag pilla in den under det redan fastlimmade pappret.

I needed something purple in the right upper corner to balance the layout (yes, I suffer of a must-have-balanced-design disorder), so I unstitched a piece of a bloomer. Somehow I managed to stick it in under the already glued paper.


Med det på plats, kändes layouten balanserad och färdig -> en glad Alex :-)
Tack för titten! Nu ska jag försöka krya på mig en liten stund till innan det är dags att hämta lillskruttan. Ha det fint!

With that little detail in place, the layout felt balanced and all done -> happy Alex :-)
Thanks for peeking in! I'll try to enjoy my last hour of peace and silence... soon I'll have to pick up Linnea from her daycare... Have a nice day!

14 comments:

Annette said...

Härlig LO på alla sätt och vis! Måste plocka fram min sax och klippa dekosar ur Websterspapper jag också :) Krya på dig, kram!

Nenne said...

Alltså...du är ju helt fenomenal! Du gör så fiffiga saker och det blir så snyggt! Du inspirerar mig så sjuuukt mycket gumman, jag blir nästan galen på mig själv att inte JAG kom på det där finurliga! *s* som här med den ituklippta bloomern!

Apropå Karlstad så har jag inte tänkt så mycket på det faktiskt, man kanske skulle ta och åka...ska du åka? hur isåfall och har du bokat hotell? för man lär ju sova över för det tar ju säkert 5 timmar att åka (om inte mer) Skulle vara så kul att åka tillsammans/träffas där!

Hoppas du mår bättre snart!

Susann said...

va fina bilder :)
kikar in och önskar en fin kväll :)

Paulas Blogg said...

Fina bilder! Kikar in o önskar en fin kväll!

Cath. said...

Så snygg layout! Tycker de är himla svårscrappade de där papperen men du lyckas ju super! Kramar och krya på dig!

Sherri said...

Gorgeous! Man, you are rocking the WP. I'm just staring at my kit afraid to touch it :(

Anna said...

Lovely layout, I really like the heart and flower! Thanks for taking part!
Anna - Twisted Sketches

Lalo aka "missbliss" said...

You rocked this weeks challenge...glad you had time to join in!!!
I think I may have "must-have-balanced-design disorder" too or i'm just anal???
anyways awesome LO love it :):):)

Kim Sonksen said...

Such a fabulous take on our sketch. Hope to see many more from you!
Thank you for joining us at http://www.twistedsketches.com/

Susann said...

krya på dig :)

CillaT said...

Oj oj oj så fin, vilka färger! Sådan kudde har jag också hemma i soffan=D

Susann said...

Kikar in och önskar en god morron :)

Sheena said...

Stunning Lo
love all the delicate hand cutting.
many thanks for taking part
Sheena x

LG said...

this is seriously stunning! I love how the purple popped at this page. AMAZING!!!!