Pages

Tuesday, February 8, 2011

Min Linslus

Alltså, linslus... vad är bästa ordet för "linslus" på engelska? Camera ham? Av nån anledning låter det fel i mina öron... Jag hade tänkt fortsätta med engelska titlar på mina layouter, men det gick redan åt... ja... det fick bli "Min linslus" :-)

"Linslus" - someone who loves to be photographed, loves being infront of the camera, making faces and poses. What is "linslus" in english? Camera ham? It's the best I can come up with, but for some reason it sounds wrong in my ears. That's why I chose to have a Swedish title on this layout:



Ni ska bara veta hur rädd jag har varit för Nooks februarikit! Jag menar - Webster's pages! Jag har aldrig scrappat med Webster's pages. De papprena har alltid känts för fina på nåt vis. Men jag erkänner - de är såååå läckra! Det blev en hel del frihandsklippa och skära och slutresultatet känns ändå ganska mycket som jag *nöjd*

You can't imagine how scared I've been just thinking about the February kit from the Nook! I mean - Webster's pages! I have never ever made a single layout using Webster's pages! Those papers always felt a little bit too cute, too pretty for me. But I admit - they are soooo gorgeous! After a LOT of fuzzy cutting I got something that in the end still felt like me, even if made with Webster's pages *glad*



Jag tog fler närbilder på den vänstra sidan av layouten, MEN efter att ha laddat upp bilderna upptäckte jag ett hårstrå mitt på bilden... jepp... mina hårstrån kan man visst hitta överallt... orkar tyvärr inte ta om dem... Dags att knyta sig nu, tror jag. Det har varit några jobbiga dagar... Det finns ingenting som sliter på en så som oro för ens barns hälsa... suck...

I took more close-ups of the left side of the layout, BUT I got an unpleasant surprise when I was editing photos. A hair shaft! Yes.. there it was... right there in the middle of my photo... Obviously, you can find my hair just all over the place... Not feeling like doing it all over again... Time for bed now. It's been a couple of really tough days. Worrying about your kid's health can really, really knock you down... sigh... 

Tack för titten! 
Thanks for stopping buy!

5 comments:

Nenne said...

Åhh, vännen du kan ALLT! vilket jobb med klippningen och läckert blev det! Jag är också lite rädd för Webster's! hehe ;) men håller på med ett minialbum som känns så bra!

Vad har hänt med lillskruttan?! Hoppas att hon mår bättre och att ni får svar så att ni slipper oroa er!

Stöttekram!

Nadia Cannizzo said...

HEhehe..so beautiful. What an awesome face. So happy! Like what you did with the kit!

LG said...

WOW! WOW! WOW! Those photos is perfect for this kit. They are made for each other. Love this page Alex!

Emma said...

Webster´s papper är skitsvåra!! Har köpt på mig flera i olika serier, för de är ju så läckra, men knappt fixat att scrappa ett enda...
Du klarar det däremot med bravur!! Älskar LOn, underbar fotoserie :)

Kramen!

Annette said...

Jättefin LO! Vad snyggt du fått till det med Websters megaromantiska papper, läckert och fint snarare än sockersött, proffsigt! Och vad roligt med alla miner som en fotoserie, barns miner växlar verkligen så där fort!