Pages

Sunday, February 20, 2011

Push me to the Moon!

Ända sen Linnea var liten bebis har hon älskat att gunga. Det spelar ingen roll om det är högsommar eller (som nu) minusgrader ute. För inte så länge sen fick jag gräva en grop i snön under hennes fötter för att hon skulle få gunga i några minuter (!). Hon vill ha mycket fart för hon vill gunga upp till månen :-) Älskar att se henne så här lycklig...

Ever since Linnea was a little baby, she has always loved to swing. It doesn't matter if it's summer outside or if it's freaking cold like it is today. Not so very long ago, I had to dig a hole in the snow under her feet so she could swing for couple of minutes (!). She wants to be pushed really hard because she wants to swing all the way to the moon :-) I love seeing her this happy...



Direkt när jag såg Good Day Sunshine papprena visste jag att jag ville scrappa det här fotot. Sen så blev inte layouten direkt så som jag hade tänkt mig, men det är en annan sak... :-) Jag älskar att använda "kanter" till die-cut dekorationer. Ni vet, det som blir kvar på arket när man har plockat bort den riktiga dekosen. Som tex här har jag använt kanten både till den prickiga bården och till den gula blomman. Jag gjorde en till blomma genom att sätta en die-cut knapp från samma ark i mitten på "blomkanten". Tycker det är ett roligt sätt att skapa lite annorlunda element på.

As soon as I saw the Good Day Sunshine collection, I new that this photo was perfect to scrap. The layout didn't really turn out as imagined, but that's another story... :-) I love using "negatives" of the die-cut embellishments. You know, the border that is left on the sheet when you take the real embellishment. On this layout, I have used the negative of the dotted scallop and of the yellow flower. I made a new flower of the "flower negative" and a die-cut button from the same sheet. I think it's a fun way to create interesting elements for your layouts.



Har äntligen fått tag på Little Girl papprena från Echo Park! Så himla fina! Och jag tror att jag kan ha det perfekta fotot att börja med ;-) Så nästa gång jag har nåt att blogga om, kommer det antagligen att vara en Echo Park layout ;-) Tills dess... stort tack för titten och för all kärlek ni lämnar efter er! Saknar ord att beskriva hur mycket jag uppskattar det! Ses!

I have finally got the Little Girl collection by Echo Park! Yay x 3! It's adorable! And I think that I just might have the perfect photo to scrap ;-) So next time I have something to blog about, it will probably be an Echo Park layout. Until then... thanks for peeking in and for all the love you guys leave behind you! I can't describe how much I appreciate it! See you!

6 comments:

LG said...

this is so pretty. I love her photo here and I totally agree, that line and this moment is made for each other

Maja/eyovine said...

Vad du scrappar vnnen =) Det ena underbara alstret efter det andra!! Så kul att kika in här. Gillar den du gjorde med februarikitet på Linnea som vilar på soffan. Å så denna! Helt underbart foto och snygga papper! Du e såååååå braaaaa!!!

Kramiz Maja

Reija said...

Fint Alex! Bilden är bedårande och papprena perfekta till att bevara det här fina minnet! Ha en fin söndag!

Natasha said...

Lovely darling! Love it! /Sis

Natasha said...

Yeah, I did it! ;)

Annette said...

Vilka härliga layouter du scrappar..! Du är så påhittig, och det sätter din personliga prägel på allt det du gör. Älskar din senaste LO också, vilka härliga färger som passar så bra till fotot! Kram