Pages

Sunday, March 6, 2011

Not a card maker

Nä... jag är väl ingen kortmakare. Jag gör kort bara när jag behöver dem. Som t.ex. nu när min söta svägerska fyller år. Men jag har alltid så himla kul när jag väl gör det att jag kanske borde göra det lite oftare. Det är ett riktigt bra sätt att scrappa av sig lite grand. Inte riktigt så krävande som att göra en layout (även om det också tar sin tid för en så långsam scrappare som jag är). Vi ska över till svägerskan senare idag, så jag hoppas verkligen att hon är för upptagen för att kika in här nu ;-)

No, I am not a card maker. I make cards only when I really need them. Like now, when my lovely sister-in-law is having her birthday. We are going to visit her later today, so I am really hoping that she is too busy to peek in here right now ;-) 
When I actually do take a chance and make a card I always have so much fun! Maybe I should be considering doing it a little bit more often, just for fun... Anyhow, here comes my card:




Även den här gången lekte jag lite med den negativa delen av stickers. De ljusrosa "hjärteramar" klippte jag ut och lät själva glansiga, genomskinliga stickerspappret vara kvar. Tyckte det gav ganska rolig effekt. Kommer nog att göra det igen...

I've played with stickers-negatives again. I cut the pink heart negatives and used them along with the glossy, transparent stickers-sheet underneath. I really liked the effect. Will be using that technique again...



Papper och stickers är Little Girl från Echo Park och den vackra lila bloomern kommer från Websters Pages. 

Papers and stickers are Little Girl by Echo Park and that beautiful purple bloomer is by Websters Pages.

Tack så mycket för titten! Nu börjar det bli dags att platta håret och göra sig fin för födelsedagskalas. Första steget i mitt lilla "göra Alex fin procedur" :-)  Ha en underbar söndag!

Thank you so much for stopping by! It's time for me to start straightening my hair (I have a lot!) to get ready for SIL's birthday party. Step #1 of my little"making Alex pretty procedure" :-) Have a lovely Sunday!

6 comments:

Natasha said...

Om 21 dagar förväntar jag mig ett lika fint :) /syrran

LG said...

I am sure you're SIL will love this. The colors and design is so cute!

Nenne said...

Ja du...vad ska man säga...
1. Kortmakare eller inte - spelar det någon roll?! :p
2. Superfint!
3. Genialiska små detaljer.
4. Bedårande som vanligt!
5. Du är bäst gumman!
6. Dessutom en av mina största inspirationskällor!
7. Tittade häromkvällen på din fina layout nedan och är helt begiestrad!
8. WOW @ din layout!
9. Snygg är du också!
10. Tänk att det blev tio! o.O Då får det sista bli: Ha en underbar vecka och scrappa mycket!

(gud vad nördig jag är!) LOL ;)

Annelie said...

Oj oj oj så mycket fint det fanns här.
Du e verkligen super duktig. Dina LO:s är underbara!!!

Maja/eyovine said...

Ljuvligt kort!! Å hållar med alla Nennes tio punkter här ovan ;)

Kramiz Maja

Essmo said...

Hej! Ååh va skoj å se att du är igång igen -har saknat dina underbara alster! =) Superfint kort! å layouten härunder är görfin!
Ha det toppen!
kram Karin/essmo