Pages

Saturday, March 15, 2014

Design in Papers: Kick-Off Blog Hop

Hi everyone! I am finally able to share some happy, scrappy news! I am joining the DESIGN in PAPERS design team. DESIGN in PAPERS is an awesome, Swedish wholesaler carrying some of my favorite brands. I am so excited and proud to be a part of this team. This is our big kick-off blog hop!  

Since DiP is a Swedish store, I am going to write my posts for them mainly in Swedish. I hope my English speaking friends can forgive me ;-)


Hej och välkommen till DESIGN in PAPERS stora kick-off tävling och blogg-hopp!

Jag är så otroligt glad att du är här och vill fira med oss! Genom att delta i den här blogg-hoppen och/eller i LIFT-tävlingen har du chansen att vinna fina priser från DESIGN in PAPERS. Du kan läsa mer om tävlingen på DESIGN in PAPERS blog.

Jag är först ut i blogg-hoppen, så du borde ha kommit hit direkt från DESIGN in PAPERS.

För er som inte känner mig, så heter jag Alex och bor i Järfälla utanför Stockholm. Jag är 30-nånting, gift och har två små, söta krulltroll till barn. Dem kommer ni att se mycket av på mina layouter. Jag är en nördig mjukvaruingenjör, som just nu tyvärr inte hinner med så mycket mer än att jobba, vara mamma och leka med fina papper. Det gör jag gärna med en bra ljudbok i öronen. 

När Cicci frågade mig om jag ville vara en del av hennes design team, blev jag utom mig av lycka. DESIGN in PAPERS har många av mina favoritmärken och jag längtar efter att få dela med mig och försöka inspirera er där ute. Så, nu kör vi igång!! Yay!! :-)

I mitt första DT-paket fick jag den fantastiska Lemonlush serien från Studio Calico. Jag är upp över öronen kär i den! Här är mitt första DiP layout.


Material: SC Lemonlush 12x12 Paper Pad (pp In A Hurry, pp Wordsmith), SC Lemonlush Ephemera, SC Lemonlush Solid & Newsprint Hearts, SC Lemonlush Round Epoxy Top Clips, SC Lemonlush Die-Cut Butterflies, SC Lemonlush Printed Fabric Tags.

Här kommer några närbilder på allt det fina :-)





Förutom de stora priserna som man kan vinna borta hos DESIGN in PAPERS, så har du också en chans att vinna en fin liten RAK här inne hos mig. Det enda du behöver göra för att vara med i utlottningen är att lämna en kommentar till det här inlägget. 

Du kan också få två extra lotter om du:
1. Följer min blogg.
2. Följer mig på Instagram (@agadji). 

Inga måsten. Gör det bara om du gillar det jag gör :-) 

Nu är det dags att hoppa vidare till Birgitta för mer inspiration och fler chanser att vinna fina priser!

Tusen tack för titten! Hoppas att vi ses snart igen!


22 comments:

Aklejalotte said...

Så fin! Önskar jag var så duktig.

Karin Åkesdotter said...

Vilken läcker LO! Brukar inte scapbooka, men nu blev jag riktigt sugen att prova!
Ska bli kul å följa designinpapers!

Zarah said...

Sötaste Alex, du är så himla bäst! ÄLSKAR layouten och allra allra mest älskar jag din lilla notis... så du: glöm inte att DU är en fantastisk människa, också! Kram

pojjo said...

Oj va läcker Lo, underbara färger.. en riktig vårkänsla.
Snyggt sammansatt... en riktig talang :D

Karin said...

Verkligen fin layout. Fjärilarna i olika färgver var verkligen urfina! Jag tänker börja följa dig via feedley. Ps bor också i Järfälla ;)

jonnaspysselkarameller said...

Den här layouten tilltalar mig väldigt mycket, dels med alla härliga färger men också designen. Ljuvligt!

Ullis said...

Vilka härliga färger! Jag gillar blandningen av rött, rosa, lila och orange :)
Jag följer även din blogg. Tack för chansen att vinna!

linaliten said...

Åh vilken härlig layout! Jag är så fascinerad av ditt sätt att scrappa med mönstrade papper utan att det blir för mycket! :)

Chantal Vandenberg said...

Oh wow - congratulations! Your layout is awesome! And PS - I forgive you! Lol! :D

Maria Wahlén said...

Så snyggt! Jag som sa till Cissi förra veckan på Ciliinpapers att lemonlusch serien var inget för mig....så fel jag hade! Får bli en tur dit imorgon!

Kaffesugen Scrappare said...

Wow, inte konstigt du är DT! Kanon fint!
Önskar dig lycka till!

Susny said...

Vilken snygg Lo! Gillar hur du får fokus på fotot trots att det händer mycket runt omkring!

Cattiegirl said...

Wow! Super LO! Lila/Rött och gult var riktigt häftigt ihop! Jag följer både din blog och instagram! :-)
Kram
//Cattie

Annelie said...

Den här va verkligen dunder snygg, d får bli en lift!
Tack för inspirationen!!!

Jenny Svensson said...

Den är hur snygg som helst! Riktigt proffsigt ihopsatt. Allt stämmer, liksom!

Maria Wahlén said...

Nu har jag varit och köpt på mig allt i denna underbara serie :-) får jag fråga vad du köpt texten? Är den i svg fil så en cameo kan skära ut den😄?

Zora said...

Färgglad Lo med många roliga detaljer. Snyggt med den vita passepartoun, den lyfter fram fotot på ett snyggt sätt.

Millan said...

Så otroligt härlig layout, gillar precis allt på den! Hoppas få tid att lifta den, för den känns riktigt inspirerande! Har lagt till mig som följare på instagram.

Eivor/Ejja said...

så fin layout! Tycker om de färgerna och den fina stora titeln blev min favorit!

Eivor/Ejja

Lizaa said...

Jättefin LO!

Monique Liedtke said...

Huge congrats Alex!!! So happy for you!!!

Monique Liedtke said...

Totally forgot to tell you how much I love your page!! Love the different format!